суббота, 11 марта 2017 г.





МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ З ПРЕДМЕТА
«Технологія приготування    їжі з основами товарознавства»
НА ТЕМУ: «ПРИГОТУВАННЯ СУПІВ-ПЮРЕ»





Викладач предмета «Технологія приготування    їжі з основами товарознавства» ДНЗ «Запорiзький центр професiйно – технічної освiти водного транспорту»
Гуревіч Наталія Василівна




2014





Професія: «Кухар; офіціант».
Тема програми: Технологія приготування супів.
Тема уроку: Приготування супів-пюре.
Мета уроку:
навчальна -  сформувати знання в учнів з технології приготування
                     супів-пюре ,правил подавання та вимог до якості;
розвиваюча- сприяти розвитку вмінь порівнювати, узагальнювати, виділяти
                       головне; логічно, емоційно, переконливо викладати думки;
виховна         -  формування стійких якостей особистості робітника
                       професіонала.
Тип уроку- урок засвоєння нових знань.
Вид уроку- лекція теоретичного конструювання.
Методи проведення уроку-  пояснювально-ілюстративний , проблемний.
Дидактичне забеспечення:
наочні засоби: опорний конспект, технологічні схеми, підручники, роздатковий матеріал, відео презентації, натуральні зразки посуду, інвентарю, приборів для приготування та подавання супів-пюре.
технічні засоби : комп'ютер, електронні носії інформації ,телевізор.
роздатковий матеріал: технологічні картки, технологічні схеми.
Міжпредметні зв'язки:
Устаткування підприємств харчування; організація виробництва та обслуговування; фізіологія харчування; облік, калькуляція та звітність; охорона праці.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
Привітання учнів.
Перевірка відсутніх учнів та наявності чергових,
Організація готовності уваги учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, уявлень та чуттєвого досвіду  учнів.
Актуалізація мотиваційних резервів учнів шляхом фронтального опитування
з вивченого раніше матеріалу.
Запитання до учнів:
1. Як класифікують супи за способом приготування.
2. Назвіть загальні правила приготування супів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вступне слово викладача.
Смачні супи приготувати  на багато складніше, ніж будь-яку вишукану другу страву. Приготувати гарний суп – велике мистецтво, яке потребує особливої уваги та часу. У цій справі не можливо  досягнути  високої  якості готової страви, якщо не врахувати масу особливостей технології приготування. Далі розмова піде саме про них.
ІV. Оголошення теми, мети,завдань уроку.
    Звернення викладача до учнів.
Після вивчення цієї теми ви отримаєте знання з:
  • технології приготування супів- пюре
  • орієнтуватись у використанні смакових речовин у приготуванні супів-пюре
  • правильно підбирати посуд для подавання
  • оформлювати готову страву
  • робити розрахунки сировини
  • проводити бракераж готових страв.
V. Вивчення нового матеріалу.
Мінімізація теоретичного матеріалу теми шляхом проведення стислої лекції з елементами бесіди.
Характеристика компонентів для приготування супів-пюре.
Питання до учнів:
1.Назвіть овочі, які використовують для приготування  супів- пюре.
2.Назвіть способи теплової обробки продуктів (основні і комбіновані).
      Характеристика продуктів, способів теплової обробки, які використовують для приготування супів-пюре. Пояснення технології приготування супів-пюре з використанням плакату на дошці і роздаткового матеріалу (додаток 1).
Розповідь викладача  про правила подавання, вимоги до якості  супів-пюре  супроводжується демонстрацією відеоматеріалів та натуральних зразків посуду для подавання супів-пюре (додаток 2).
Доповідь учнів про подавання та етикет споживання супів-пюре (додаток 3) .
Самостійна робота.
Завдання для учнів:
Складіть технологічні схеми приготування  супів-пюре,  використовуючи технологічні картки. ( Схеми. Технологичні картки. Додаток 1, 4, 5. )
На виконання цього завдання Вам дається 5 хвилин.
Обміняйтесь  виконаними завданнями для перевірки.
VI. Закріплення, систематизація та узагальнення нових знань.

Опитування учнів.
1.Використовуючи  схеми і плакат «послідовність приготування супів-пюре» розкажіть технологію приготування супу-пюре з різних овочів.
2. Використовуючи  схеми і плакат «послідовність приготування супів-пюре» розкажіть технологію приготування супу-пюре з грибів.
Проблемно-ситуаційні запитання:
  1. У приготовленному супі-пюре з картоплі густа частина відділяється від рідкої основи і осідає на дно. Поясніть  якої помилки припустився кухар і як виправити становище.
  2. У приготованному супі-пюре  утворились  пластівці з  білка. Поясніть якої помилки припустився кухар і як виправити становище.
  3. На виробництві  закінчились яйця, але є жовтковий меланж, чи можливо прийняти замовлення на приготування супу-пюре? Якщо так, то перерахуйте кількість меланжу для приготування 1л супу-пюре.
VII. Підсумки уроку.
Підведення підсумків уроку коротким оглядом  його змісту. Порівняння результатів заняття  з поставленими завданнями, виявлення типових помилок й утруднення учнів, з`ясування  їх причини та визначення шляхів їх усунення.
Оцінювання робіт учнів, оголошення оцінок.
VIII. Домашнє завдання:
1. Л.Я. Старовойт. «Кулінарія» . Стор. 151-153.
2. Складіть технологічні схеми приготування  супу-пюре з птиці,  супу-пюре    бобових.


ВИКЛАДАЧ : ГУРЕВІЧ НВ

Список літератури
  1. Бутейкіс Н.Г. Організація виробництва підприємств громадського харчування. – М.: Вища школа, 1990.
  2. Боровікова  Л.А. Товарознавство продовольчих товарів. – М.: Економіка, 1988.
  3. Волошенко Т.Д. Устаткування підприємств громадського харчування. К.: ЛДЛ,2005
  4. Доцяк В.С. Технологія приготування страв. – К.: Вища школа, 1995.
  5. Піденко А.І. Гігієна і санітарія громадського харчування. – М.: Економіка,2004
  6. Сборник рецептур блюд и кулинарных изделий для предприятий общественного питания.- К.: А.С.К., 2005
  7. Старовойт Л.Я. Кулінарія .- К.:Генеза, 1998.















Додаток 1
C:\Users\Наташа\Desktop\открытый урок\додаток\тпп1.jpgC:\Users\Наташа\Desktop\открытый урок\додаток\2.png
C:\Users\Наташа\Desktop\открытый урок\додаток\тпп3.jpg

C:\Users\Наташа\Desktop\открытый урок\додаток\1.png




Комментариев нет:

Отправить комментарий